VIANOR Lennujaama
E-R 08:00-17:00, E-R 08:30-17:00 Ladu
605 1066 Leia lähim keskus
Vianor logo

Tootearenduse kulisside taga: Nokian Hakkapeliitta 9 sündis enam kui saja professionaali koostöö tulemusena

Tootearenduse kulisside taga: Nokian Hakkapeliitta 9 sündis enam kui saja professionaali koostöö tulemusena

Nokian Renkaat esitles 2017. aasta jaanuaris oma lipulaeva, sõiduautodele mõeldud Nokian Hakkapeliitta 9 ja linnamaasturitele mõeldud Nokian Hakkapeliitta 9 SUV rehve. Uue rehvi teekond kavandamisest tootmiseni oli sündmusterohke ja kestis üle nelja aasta.

 

Naastrehvi Nokian Hakkapeliitta 9 väljatöötamisprotsess kestis üle nelja aasta.

Mitmekordse testide võitja Hakkapeliitta 8 järel oli parema rehvi valmistamine tõeline väljakutse. Seadsime siiski kohe alguses kõrged eesmärgid: sooviks oli luua ohutu ja sõidutunnetuse poolest stabiilne talverehv, mis annab jääl maksimaalse pidamise. Uus rehv pidi kulutama vähem kütust ning vastama Venemaa ja Põhjamaade uuetele naastrehvidele seatud nõuetele. Arendustöö õnnestus suurepäraselt: uutel rehvidel on esmaklassiline haarduvus jääl pidurdamisel ning tingimusteta stabiilne ja tasakaalus sõidutunnetus iga ilmaga.



 

Ainulaadne haarduvus tänu topeltnaastudele

Rehvide Nokian Hakkapeliitta 9 kõige murrangulisem idee on seotud funktsionaalse naastude asetusega. Oleme esimese rehvitootjana maailmas arendanud välja kaks erinevat naastu rehvi kulumispinna keskpiirkonda ja kulumispinna äärtele. Õigekujuliste naastude väljaarendamine oli pikk protsess, mille käigus katsetas naastude arendamise osakond kümneid erinevaid variante. Lõpptulemusena sündis rehvidele Hakkapeliitta 9 patenteeritud topeltnaastutehnoloogia: keskpiirkonna naastud, mis pakuvad kindlat pikihaarduvust pidurdamisel ja kiirendamisel, ning äärepiirkonna naastud, mis tagavad esmaklassilise külghaarduvuse nii jäiselt libedal kui ka lumisel teel.

 

Nokian Hakkapeliitta 9 ainulaadne topeltnaastutehnoloogia tagab haarduvuse nii sirgel teel kui ka kurvides.

Kaks tippkvaliteediga naastu tungivad sügavale jäässe ja võimaldavad ohutut sõitu ka kõige karmimatel talvepäevadel kurve läbides ning möödasõite sooritades. Lisaks kahele erikujulisele naastule on uutel rehvidel Eco Stud naastupadi. Uus naastukontseptsioon vähendab tee kulumist ja tagab madala mürataseme..



 

Katsetati 28 erinevat pinnamustrit

Nokian Hakkapeliitta 9 arendusprojektis katsetati 28 erinevat pinnamustrit, mille abil optimeeriti lõpliku toote omadusi. Lõpptulemuseks on varasemast turvalisem pinnamuster, millel on lumistel teedel ja talveilmadega oma eelkäijatest parem tunnetus ja ja haarduvusvõime. Materjaliarendusosakond valmistas uut tüüpi keskkonnasõbraliku talvesegu. Meie katsetused näitasid et rehvide haarduvus märjal asfaltil paranes seeläbi kuus protsenti. Lisaks sellele on uuel rehvil oma tooteperekonna rehvidest vaikseim müra ja väikseim kütusekulu.

 

Talverehve katsetati Ivalo katsetuskeskuse sisejäärajal.

 

Varasemast suuremat vaeva nõudis ka rehvide tootmise sissetöötamine, sest rehvidel Hakkapeliitta 9 ja Hakkapeliitta 9 SUV on meie ajaloo suurim ühe tooteperekonna valik – kokku üle saja toote.

Rehvide arendamisel on huvitav nüanss – isegi peale hoolikat kavandamist ei ole võimalik rehvi omadusi arvutuste teel leida, vaid üksnes praktilisel teel katsetades. White Helli katsetuskeskuses Ivalo kaamoses katsetati uusi rehve mitme talve jooksul ning kokku kogunes üle 2800 testkilomeetri.

 

Üle saja tootearendaja ühine jõupingutus



Tootmises suudeti katsetajatele prototüüprehve kiiresti toota ning selle eest täname meie tehaste pühendunud töötajaid. Tootmises on õnnestunud säilitada tehniliselt nõudlike toodete kõrge kvaliteet, mis lubab meil tarbijatele sel hooajal turu parimaid talverehve ja maksimaalset talvist ohutust pakkuda.

 

Nokian Hakkapeliitta 9 naastrehvi pinnamustri kavandamisel oli eesmärk luua eelkäijast veelgi ohutum rehv.

Hakkapeliitta 9 arendamises osales üle saja rehviprofessionaali. Nõudlikus arendustöös on kõige olulisem osata teineteisele oma mõtteid edasi anda. Rehvide arendamise õnnestumine tasub kogu vaeva ning uue talverehvi väljatöötamise järel on alati mõnda aega tunne, et sellest paremat rehvi ei ole võimalik luua. Rehvivaldkonnas on aga pidev uute toodete arendamine tavapärane ja seetõttu jätkub meie töö intensiivselt.

 

Arendusjuhina saan öelda, et olen tõeliselt rahul ja vaimustatud. Oleme koos kavandanud ja tootnud unikaalse naastrehvi, tänu millele on autojuhtimine Põhjala nõudlikes oludes varasemast mugavam ja ohutum.

 

Nii sündisid Nokian Hakkapeliitta 9 ja Nokian Hakkapeliitta 9 SUV

- üle nelja aasta tootearendust


- üle saja tootearendaja


- üle 7000 prototüüprehvi


- üle 2800 katsesõidu


- 28 pinnamustri prototüüpi

 

White Hell

Nii hoolitsed oma naastrehvide eest



- Pane sügavama soonega rehvid alati taha.

- Kontrolli naastu väljaulatuvat osa. Pane naastrehvid, mille naastud on rehvi pinnast rohkem väljas, tagasillale, kui rehvide soone sügavuses ei ole märkimisväärset erinevust.

- Vaheta esi- ja tagarataste rehvid omavahel iga 3000-8000 km järel.

- Väldi rataste pööramist, kui auto seisab paigal, näiteks parkides.

- Väldi jõulisi kiirendamisi ja pidurdamisi. Püüa kiirendada vaid siis, kui rool on otse.

Teised postitused

Minu Vianor

*
*

Minu Vianor

*
*
*
*
*
*
*   
   Luban enda meilile saata Vianori pakkumisi ja uudiskirju
*    Nõustun privaatsustingimustega