VIANOR Rannamõisa
ma-pe 08:30-17:30
655 5152 Leia lähim keskus
Vianor logo

Miks on rehvid mustad?

Miks on rehvid mustad?
Kuigi rehvi turvise või külje külge on lisatud mõned uued rehvid, on enamik rehve mustad. Seda seetõttu, et peamine koostisosa, mis lisatakse loodusliku ja sünteetilise kummi segule, on süsinik. Tahm on pisikesed tolmulaadsed osakesed, mis toimivad teiste rehvi koostisosade sideainena. Süsinikul on lisavõimalus ultraviolettkiirte püüdmisel ja päikese soojuse neelamisel. See aitab kaitsta rehvi osooni ja UV kahjustuste eest.

Ükski muu lisaaine ei ole kummi kaitsmisel ja rehvide eluea pikendamisel olnud sama tõhus kui süsinikumust. Süsiniku puudumisel ründaksid osooni- ja UV-kiirgused kummi molekule ja keemilisi sidemeid, mis aja jooksul põhjustavad kummi mädanema ja nõrgenema.

Pärast mitmeid aastaid kestnud kokkupuudet on süsiniku valguse neeldumisvõime vähenenud, eriti rehvide puhul, mida kasutatakse harva ja pika aja vältel pargitud. Mõningate rehvivalgustite korduv kasutamine võib ka tahma tuua. Rehvi sära ja puhastusvahendite tekitatud keemiline värvimuutus on pealiskaudne ja piirdub ainult töödeldud kummist väliskihiga. Aja jooksul taastub keemiliselt kahjustatud rehvikumm tavalise seebi ja veega puhastamisel mustaks. Pinnase kummi värvimuutus ei mõjuta rehvi funktsiooni ega tekita mingit ohtu. Vanemad, päikese- ja osooniga kahjustatud rehvid peaksid siiski rehvi spetsialistil kontrollima sügavate pragude ja sisemiste kahjustuste suhtes, et tagada nende liiklusväärtus.

Teised postitused

Minu Vianor

*
*
*

Kontrollkood on saadetud numbrile

Kui kontrollkood ekraanil ja telefonis on sama, kinnita toiming telefonis, sisestades Mobiil-ID PIN1 kood.

Minu Vianor

*
*
*
*
*
*
*   
   Luban enda meilile saata Vianori pakkumisi ja uudiskirju
*    I agree to Terms & Conditions