VIANOR Lennujaama
E-R 08:00-17:00, E-R 08:30-17:00 Ladu
605 1066 Leia lähim keskus
Vianor logo

Uus Nokian Hakkapeliitta 9

Uus naastrehv Nokian Hakkapeliitta 9 kohandub oskuslikult ja tasakaalustatult igasuguste talveoludega. Uue toote keskmes on uus patenteeritud Nokian Tyresi funktsionaalse naastu kontseptsioon (Functional Stud Concept). Pidurdamisel, kiirendamisel ja kurvides toimivad erinevad naastud tagavad kerge ja mugava juhtimise isegi kõige hullematel talvepäevadel.

Lisaks suurepärasele pikihaarduvusele pakub maailma esimene funktsionaalne naastulahendus juhtidele ülimat põikihaarduvust jäistel ja lumistel teedel. Nokian Tyresi uus turvisemustri-tehnoloogia pakub stabiilset juhitavust ka puhtal teel. Hakkapeliitta 9 käitub kontrollitud ja loogilisel viisil äärmuslikes oludes – haarduvuse piiril – ja veereb kergemalt kui eelnev naastudega Hakkapeliitta põlvkond. Tulemuseks on kütuse kokkuhoid. Mugavalt vaikne veeremüra toetab selle talveteede meistri rohelist iseloomu.

Moodne tootevalik on mõeldud nii väikestele pereautodele kui ka sportlikele sõidukitele ning see katab 52 suurust 14-st kuni 20 tollini. Enamikul neist on tähis XL, mis näitab vastava rehvisuuruse suurimat võimalikku kandevõimet. Maailma põhjapoolseima rehvitootja juhtiva toote ulatuslik ja moodne valik on saadaval talvehooajaks alates 2017. aasta sügisest.

See uue põlvkonna Hakkapeliitta naastrehv ületab mitmeid võrdlusteste võitnud Nokian Hakkapeliitta 8 rehve. Sarnaselt teiste nõudlike talvetingimuste jaoks välja töötatud Hakkapeliitta talverehvidega on Nokian Hakkapeliitta 9 peamised turud Põhjamaad, Venemaa ja Põhja-Ameerika.

 

Funktsionaalne naastulahendus loob ülima talvehaarduvuse

Uuringud näitavad, et juhid hindavad talverehvide juures eriti toimivat haarduvust jääl ja lumel. Eriti murettekitav on olukord, mis tuleb tihti ette rajavahetusel ja kurvides: haarduvus kaob ja auto väljub kontrolli alt. Põikihaarduvuse kadu põhjustab tihti kontrolli kadumise, mis on surmaga lõppevate õnnetuste üks suurimaid eraldiseisvaid põhjustajaid libeda ilmaga.

„Üks meie lähtepunkte oli arendada välja täiesti uus naastrehv, mis kombineerib tasakaalustatud piki- ja põikihaarduvuse keskkonnasõbralikkusega. Toode, mis lubab juhil olla väljaspool ohtu isegi siis, kui ilm ja haarduvus äkki muutuvad. Uuel Hakkapeliitta 9-l on spetsiaalne kohaldatud naast turvise keskosa jaoks ja eraldi naast servaala jaoks. See uus tehnoloogia on maailmas unikaalne ja ka esimene omalaadne Hakkapeliitta talverehvidel,“ ütles Nokian Tyresi uuringute ja arenduse asepresident Juha Pirhonen.

Maailma parimate naastrehvide väljaarendamine nõuab naastutehnoloogia, rehvi ehituse, turvisemustri ja kummisegu terviklikku analüüsi. See hõlmab ka enam kui nelja aastat arendust ja lugematuid kilomeetreid katsetusi tegelikes töötingimustes. Nokian Hakkapeliitta 9 viimistleti toime tulema äärmuslikes tingimustes Nokian Tyresi „Valge Põrgu“ katsetuskeskuses Ivalos, põhja polaarjoonest põhja pool.

 

Funktsionaalne naastukontseptsioon, suurem kontrollitud ohutus

Revolutsiooniline funktsionaalne naastukontseptsioon annab uuele tootele ülima talvehaarduvuse ja kontrollitud kontakti kõigil teekatetel.

Keskel paiknevad naastud maksimeerivad toimiva pikihaarduvuse kiirendamisel ja pidurdamisel; seda toetavad naastu optimaalne kuju, madalam äärik ja tugevast metallist keskosa. Pikisuunas lai tugevast metallist tipp keskmistel naastudel pakub maksimaalset haardepinda, tagades parima võimaliku pikihaarduvuse.

„Naastu keha ülemine osa sisaldab samuti märkimisväärset uuendust. See on kaldes, võimaldades naastul tungida veelgi sügavamale jäässe kui varem – see parandab veelgi nii haarduvust pidurdamisel kui ka põikihaarduvust,“ ütles Pirhonen.

Servaaladel olevad naastud on välja arendatud selleks, et tagada esmaklassiline põikihaarduvus, mida on eriti vaja libedal teekattel kurve läbides. Naastu keha ja äärik on keskel paiknevatest naastudest erinevad ning kolmeteljeline tugevast metallist tipp on loodud vastu pidama põikisuunas jõududele. Kui sõidukiga kurvi siseneda, puutub naastu haardeserv alati kokku maksimaalse osaga sõidupinnast, mis maksimeerib põikihaarduvust. See tehniline uuendus tagab paranenud ja täpse juhitavuse libedates tingimustes.

Nagu oma eelkäijal, on ka uuel Hakkapeliitta 9-l suunatud turvisemuster ja kindel pöörlemissuund. Meie katsetused näitavad, et see on naastrehvide jaoks parim valik.

Kõik naastud on paigaldatud ja paigutatud täpselt, kasutades uusimal tehnoloogial põhinevaid naastamisseadmeid. Naastude paigaldamine on arvutiga optimeeritud ja suuruse järgi kohaldatud. Näiteks on populaarse suuruse 205/55 R16 puhul uuel tootel sama arv naaste kui eelmise põlvkonna Nokian Hakkapeliitta 8-l.

 

Keskkonnasõbralik naastutehnoloogia

Maailma põhjapoolseim rehvitootja arendab oma tooteid pidevalt, et toota veelgi ohutumaid ja keskkonnasõbralikumaid naastrehve. Nokian Hakkapeliitta 9 täpne naastukontakt põhineb Eco Stud 9 kontseptsioonil.

Nokian Eco Stud 9 kontseptsioon koosneb kahest erineva kujuga naastust, teega kontakti pehmendavast Eco Stud padjast, naastu saadavat lööki pehmendavast õhuruumist alumise ääriku keskel ja keskmiste naastude kaldes olevatest tugevast metallist otstest. Kaldes naastuotsad jagavad naastu saadava löögi jõu laiemale alale. Keskkonnasõbralik moodne Eco Stud 9 kontseptsioon vähendab tee kulumist ja tagab, madalama mürataseme võrreldes juba niigi vaikse Hakkapeliitta 8 naastrehviga.

 

Suurepärane haarduvus lumel – lumel haarduvuse tugevdaja

Lisaks toimivale haarduvusele jääl naudib Nokian Hakkapeliitta 9 lund ja puhtaid teid. Tugeva toestusega stiilne turvisemuster on tugevalt sooniline iselukustuvate 3D lamellidega, mis parandavad juhitavust, pannes rehvi roolimisele kiiresti ja tundlikult reageerima. Iselukustuvad lamellid lukustavad turvisemustri klotsid teega kontaktis olles kindlalt kokku, mille tulemus on sujuv sõit kurvides ja möödasõitudel.

Tihedalt paiknevad lamellid kombineerituna lumel haarduvuse tugevdajatega (Snow Grip Booster) mõlemal pool keskmisi klotsid turvise keskel tagavad rohkem teravaid servi paremaks haarduvuseks lumel nii piki- kui ka põikisuunas. Agressiivsed sügavas lumes haarduvuse tugevdajad (Deep Snow Booster) servaalal tagavad lisahaarduvuse sügavas lumes sõitmisel.

Muljetavaldavat talvist haarduvust tugevdab ka turvise kummisegu. See Nokian Tyresi tootearendusinseneride jõudemonstratsioon ühendab ohutuse Hakkapeliitta 9 rohelise iseloomuga. Selle uut tüüpi keskkonnasõbraliku talvise segu peamised komponendid on ränidioksiid, kanoolaõli, looduslik kummi ja eriti uus biomaterjal Green Elasto Proof, mis aitab kummisegul säilitada oma elastsuse isegi madalatel temperatuuridel. Kanoolaõli parandab kummisegu rebimistugevust.

Turvise elastsus parandab ka lamellide toimimist, mis omakorda parandab haarduvust lumel. Tugevad ja vastupidavad keemilised sidemed võimaldavad turvisesegul tagada parim võimalik haarduvus aastast aastasse, isegi läbisõidu lisandumisel.

 

Mugav ja stabiilne isegi puhastel teedel

Tänapäeval on vahelduv talveilm pigem reegel kui erand. See tähendab, et suur osa talvisest sõidust toimub paljal asfaldil.

„Keskmise suurusega ja suured pereautod suure kandevõime ja võimsate mootoritega nõuavad naastrehvi väljatöötamisel erilist tähelepanu. Tundlikud veojõukontrolli süsteemid tekitavad samuti haarduvate naastrehvide arendamisel väljakutseid. Nokian Hakkapeliitta 9 on mugav ja tasakaalustatud isegi puhastel teedel. Stabiilse juhitavuse muudab võimalikuks stabiilsust toetava võrgustikuga turvisemuster, kus turvise toetusvõrgustik, mis on jäik ja soone põhjas ühendatud, omandab rohkem sooni ja lamelle, kui läheneb kontaktile teega,“ selgitas Pirhonen.

Tugev üliveniv terasvööstruktuur (Ultra High Tensile Steel belt structure) muudab struktuuri kergeks, aga kõvaks, mida on tunda täpse juhitavusena isegi suurtel kiirustel. Paindumatu struktuur hoiab varasemast paremini ära ka rehvi tekkida võivad augud. Uus spetsiaalne liibuv kummisegu (Special Clinch rubber compound) randialal parandab samuti sõidumugavust ja vastupidavust.

 

Sõiduohutuse indikaator suurema talvise ohutuse jaoks

Nagu varemgi, sisaldab turvis Nokian Tyresi patenteeritud sõiduohutuse indikaatorit (Driving Safety Indicator – DSI). Numbrid rehvi keskpinnal näitavad, kui palju peamise soone sügavusest on turvisel alles. Talveohutuse indikaatori (Winter Safety Indicator – WSI) lumehelbesümbol jääb nähtavale kuni soone sügavus on 4 millimeetrit. Kui lumehelves on ära kulunud, soovitame piisava ohutuse tagamiseks osta uued talverehvid.

Asukoha- ja rõhuindikaatorid rehvi infoalal suurendavad ohutust. Infoala võimaldab üles märkida õige rõhu ja paigalduskoha, kui rehve vahetatakse. Mugavust ja ohutust suurendab veelgi lisasektsioon, mida saab kasutada valuvelgede poltide väände ülesmärkimiseks.

 

Nokian Hakkapeliitta 9 – loomulikult funktsionaalne

  • Unikaalne naastukontseptsioon tagab äärmise haarduvuse
  • Stabiilne ja tasakaalustatud juhitavus
  • Väiksem rehvimüra ja kütusekulu

 

Fotod ja lisainfo: www.nokiantyres.com/Hakkapeliitta9

Nokian Tyres – maailma põhjapoolseim rehvitootja

Peamised uuendused:

Nokian Tyresi funktsionaalse naastu kontseptsioon (Functional Stud Concept). Maksimaalne talvine haarduvus. Spetsiaalne, kohaldatud naast turvise keskosale ja eraldi naast servaaladele. Lisaks suurepärasele pikihaarduvusele tagavad erinevad naastud, mis toimivad loomuliku tõhususega pidurdamisel, kiirendamisel ja kurvides, ülima põikihaarduvuse jäistel ja lumistel teekatetel.

Eco Stud 9 kontseptsioon: suurem talvine ohutus ja pehmem kontakt teega. Kaks naastu erineva kujuga, Eco Stud padi, mis pehmendab kontakti teega, õhuruum alumise ääriku keskel, mis pehmendab lööki naastule, ja keskmiste naastude tugevast metallist kaldes paiknevad otsad, mis jaotavad naastu saadava löögi jõu laiemale alale. Keskkonnasõbralik ja moodne naastukontseptsioon vähendab tee kulumist ja tagab mugavalt madala mürataseme.

Lumel haarduvuse tugevdaja (Snow Grip Booster). Suurepärane haarduvus lumel. Sisselõiked mõlemal pool keskmisi muster turvise keskel tagavad rohkem teravaid servi, mis parandavad haarduvust lumel.

Sügavas lumes haarduvuse tugevdaja (Deep Snow Booster). Rohkem haarduvust lumistel teedel. Agressiivsed sügavas lumes haarduvuse tugevdajad servaaladel tagavad lisahaarduvuse sügavas lumes sõites.

Keskkonnasõbralik turvise kummisegu. Muljetavaldav talvine haarduvus ja vastupidavus. Uut tüüpi keskkonnasõbralik talvine kummisegu ühendab endas talvise ohutuse ja vastupidavuse. Uus biomaterjal Green Elasto Proof hoiab kummisegu elastsena isegi madalatel temperatuuridel. Kanoolaõli parandab kummisegu rebimistugevust. Tugevad ja vastupidavad keemilised sidemed võimaldavad turvise kummisegul pakkuda parimat võimalikku haarduvust aastast aastasse, isegi läbisõidu lisandumisel.

Stabiilsust toetav võrgustikukujuline turvisemuster. Stabiilne ja mugav juhitavus. Turvise toetav võrgustik, mis on jäik ja soone põhjas ühendatud, saab rohkem sooni ja lamelle, kui läheneb kontaktile teega.

Iselukustuvad 3D lamellid. Täpsem juhitavus. Iselukustuvad 3D lamellid lukustavad kontaktis teega turvisemuster kokku, parandades juhitavust pööretel ja möödasõitudel.

Üliveniv terasvööstruktuur (Ultra High Tensile Steel belt strucure). Tasakaalustatud ja täpne tunne juhtimisel võrdub rohkem nauditavaid kilomeetreid. Tugev üliveniv terasvööstruktuur muudab rehvi struktuuri kergeks, aga kõvaks, mida on tunda täpse juhitavusena möödasõitudel ja rajavahetustel isegi suurtel kiirustel. Paranenud vastupidavus purunemisele ja aukude tekkimisele suurendab samuti rehvi eluiga.

 

Eriliselt liibuv kummisegu (Special Clinch rubber compound). Optimeeritud vastupidavus, madal müratase. Kummisegu surub paindlikult rattaäärikule, andes randialale suurema vastupidavuse. See uuendus vähendab tõhusalt ka salongimüra, sest pehmendab rehvi kere vibratsioone, hoides ära nende ülekandumise rehvile ja edasi sõidukisse.

Teised postitused

Minu Vianor

*
*

Minu Vianor

*
*
*
*
*
*
*   
   Luban enda meilile saata Vianori pakkumisi ja uudiskirju
*    Nõustun privaatsustingimustega