VIANOR Rannamõisa
E-R 08:30-17:30
655 5152 Leia lähim keskus
Vianor logo

Rehvivaliku nüansid - mis sobib sportautole, ei pruugi sobida maasturile

Pressiteade 25. aprill 2018

Rehvivaliku nüansid - mis sobib sportautole, ei pruugi sobida maasturile

 

Autole suverehvide valimine võib laia valikut arvestades osutuda küllaltki keeruliseks. Suuremad rehvimüüjad esindavad ühtaegu mitukümment tootjat, neist kõigil omakorda lai valik tooteid, millest iga toode mõeldud erinevatele autodele ja autojuhtidele. Millest siis tuleks lähtuda endale uusi suverehve valides?

„Mistahes autole rehve valides tuleks esmalt määratleda nende suurus, koormus- ja maksimaalne kiirusindeksi, mille leiab tavaliselt auto juhipoolse ukse raamile kleebitud kleebiselt. Kuid see pole kaugeltki ainus erinevus rehvide vahel, sest rehvid erinevad suuresti ka neis kasutatavate tehnoloogiate poolest, mistõttu võib sama toode ideaalselt vastata ühe juhi vajadustele, kuid üldse mitte teisele,“ ütles Goodyeari esindaja Risto Kivisikk.

Mugavus või sportlikkus – kumba eelistada?

Paljudel tootjatel on pakkuda enam kui üks mudel suverehve, neist vähemalt ühed mõeldud sportautodele. Sportlikumatel rehvidel on kõvem, stabiilsust parandav profiil ja kõrge kiirusindeks, teised on seevastu loodud tasakaalustatud pikkadeks reisideks ja mugavuseks - tavaliselt on need rehvid ka vaiksemad ja pikemaealisemad.

„Sportauto juht, kes harrastab temperamentsemat sõidustiili ja järsemaid manöövreid võib pettuda olles soetanud mugavamaks ja sujuvamaks sõiduks mõeldud rehvid, sest need ei too piisavalt esile auto sõiduomadusi ja iseloomu. Samamoodi võib pettuda sageli maanteel liiklev juht avastades, et tema uued sportrehvid muudavad auto ebamugavalt jäigaks ning tekitavad rohkem sõidumüra. Seepärast ongi vajaduste väljaselgitamine rehve valides eriti oluline,“ selgitas Risto Kivisikk.

Näiteks, „Goodyear Eagle“ sarja rehvid on spetsiaalselt mõeldud sportautodele, mistõttu mõned autotootjad on need valinud ka osaks standardpaketist. Nende rehvide profiil on tugevdatud ja kindlustab suurema stabiilsuse manöövritel, tuues nõnda paremini esile auto sõiduomadusi. 

„EfficientGrip“ sarja rehvid tagavad seevastu mugavama sõiduelamuse pikematel sõitudel, sest need on vaiksemad ja pehmemad ning kummisegu omadustes on mõeldud lisaks maksimaalse efektiivsuse kindlustamisele vaid ka rehvide eluea pikendamisele.

Paljudel tootjatel on eraldi rehvisari suurema manööverdamisvõimega autodele, crossover-itele ja maasturitele. Nendele rehvidele lubatud koormus on tavaliselt suurem, kuna maasturid kaaluvad rohkem.

Need on kõigest kolm põhilist suverehvi tüüpi - mõne tootja valik on veelgi laiem pakkudes näiteks eraldi tooteid sportlikele crossover-itele, maastikuautodele, äärmiselt ökonoomsetele autodele, aga ka spetsiaalseid rehve enam kui 500- hobujõulistele ülivõimsatele mudelitele.

Spetsiaalsed turvalisustehnoloogiad

Rehvid arenevad samas tempos autodega, kuid nende puhul pole progress niivõrd silmnähtav. Rehv tootena on oma väliselt kujult püsinud muutumatuna aastakümneid. Kuid rehvimuster, kummi koostis ja karkassis kasutatavad tehnoloogiad tõstavad ohutust ja pakuvad uusi mugavusomadusi iga uue rehvimudeliga. Mõned neist on koguni revolutsioonilised.

Näiteks, „Run on Flat“ - tehnoloogia on üks peamistest põhjustest, miks autode pagasiruumidest on vaikselt kadumas varurattad. Selle tehnoloogia põhimõte on tugevdatud rehviseinad, mis võimaldavad purunenud rehviga sõita veel 80 kilomeetrit kiirusega mitte üle 80 km/h. Sõitjate mugavustunne selle rehviga sõites sealjuures ei kannata, küll aga tõuseb märkimisväärselt ohutus, sest purunemisel rehv ei rebene. Seda tehnoloogiat kasutavad paljud tipptaseme rehvide tootjad.

„Goodyear‘i“ spetsialistide poolt arendatud „SealTech“ tehnoloogiaga rehvidel paraneb kuni 5 millimeetrise läbimõõduga lõhe automaatselt, seda ka siis kui rehvi purustanud objekt (näiteks nael) on väljatõmmatav. See on järjekordne näide põhjustest, miks meil varurehvi üha harvem tarvis läheb.

Sõidumugavuse on viinud uuele tasemele spetsiaalselt sõidumüra vähendavad tehnoloogiad. Näiteks mõned tootjad kleebivad rehvide sisepinnale vahtplastist või mõnest muust materjalist rõnga, mis seeläbi summutab teekatte ja rehvi hõõrdumisest tulenevat mürataset auto salongis.

Ajaga ei täiustu mitte ainult rehvide tehnoloogia vaid muutumises on ka nende suurus. Viimase aastakümne jooksul on autotootjad üha enam võtnud kasutusele suuri velgi, mis nõuavad madala profiiliga rehve. Laiemad ja madalama profiiliga rehvid peavad samas endiselt tagama head juhtimis-, pidurdus-, ja mugavusomadused.

Viimastel aastatel on mitmed uuendused keskendunud ökonoomsuse tõstmisele, milleks testitakse erinevaid rehvimustreid ja kummisegusid, mis vähendaks rehvide kulumist.

Seevastu mõned autotootjad on esitlenud mudeleid, mis vajavad eriti kõrgeid ja kitsaid rehve – BMW i3, „Renault Scenic“ ja teiste „Renault-de“ standardsete rehvide mõõdud – 195/55 R20, tagavad eriti väikse takistuse veeremisel ning ja suurendavad seeläbi mudeli ökonoomsust. Tegu on hetkel ühe populaarsema rehvitehnoloogiaga, mis kogub populaarsust ka lähiaastatel.

Ainulaadsed kontseptsioonid Genfis

Märtsis toimunud Genfi autonäitusel esitles „Goodyear“ esimest nutirehvi, mille kasutamisest võidavad ettevõtted, kes haldavad suuri autoparke. Nimelt on rehvide sisse paigaldatud andurid, mis pilvetehnoloogiat kasutades saadavad administreerimissüsteemile infot rehvide kulumisastme, rõhu ja temperatuuri kohta. See võimaldab kiirelt ja täpselt tuvastada ning viivituseta likvideerida igasugused rehvidega seotud probleemid. Näiteks saab informatsiooni koguv administraator hoiatada autojuhti langenud rõhu korral või korraldada rehvivahetuse veel enne nende liigset kulumist.

Keskkond on kahtlemata oluline teema ning seda ka rehvitööstuses, mistõttu tutvustas Goodyear Genfi autonäitusel uudset kontseptsiooni „Goodyear Oxygen“ – rehv, mille sisekülgedel kasvab elus sammal. Tänu oma struktuurile ja rehvimustrile imab Goodyear Oxygen endasse vett teepinnalt, süsihappegaasi õhust ning nende koostoimes toimub rehvis fotosüntees, millega rehv toodab puhast hapnikku ja puhastab õhku.

 

Goodyear on üks maailma suurimaid rehviettevõtteid. Ettevõtte pakub tööd ligikaudu 64 000 inimesele ja valmistab oma tooteid 48 tootmisüksuses 22 riigis üle maailma. Kaks innovatsioonikeskust Ohios Akronis ja Luksemburgis Colmar-Bergis töötavad selle nimel, et arendada tipptasemel tooteid ja teenuseid, mis panevad oma valdkonnas paika kõrgeimad kvaliteedistandardid. Lisainfo saamiseks Goodyearist külasta veebilehte: https://www.goodyear.eu/corporate_emea/.

 

 

Vootele Päi | Corpore | consultant | gsm: +372 5650 7730 | www.corpore.ee | Lauteri 5, Tallinn 10114, Estonia

Teised postitused

Minu Vianor

*
*
*

Kontrollkood on saadetud numbrile

Kui kontrollkood ekraanil ja telefonis on sama, kinnita toiming telefonis, sisestades Mobiil-ID PIN1 kood.

Minu Vianor

*
*
*
*
*
*
*   
   Luban enda meilile saata Vianori pakkumisi ja uudiskirju