VIANOR Rannamõisa
E-R 08:30-17:30
655 5152 Leia lähim keskus
Vianor logo

Pikenda rehvide kasutusiga: hoiusta neid jahedas, kuivas ja pimedas kohas

Pikenda rehvide kasutusiga: hoiusta neid jahedas, kuivas ja pimedas kohas

02.10.2018

Suverehve ei maksa jätta talveks suvalisse kohta vedelema. Ekspertide arvates on tähtsaim võtta arvesse sobiv säilitustemperatuur. Kasutusiga on võimalik pikendada rehve niiskuse, kemikaalide ja UV-kiirguse eest kaitstes. Kõige muretum võimalus on kasutada rehvihotelli.

 

Kas suverehvid peaks viima järgmist suve ootama garaaži, keldrisse, rõdule või kuuri seinale? Nokian Renkaate tehnilise klienditeeninduse juht Matti Morri peab tähtsaimaks säilitusruumi temperatuuri.

 

„Kunagi oli kombeks rehve keskküttekatla peal hoida. Sellised kohad on liiga kuumad, sest soojus mõjub kummisegudele kahjulikult. Rehv hakkab kuivama ja kõvenema ning sellesse tekivad praod. Rehv võib isegi lõhkeda,” ütleb Morri.

 

„Kõige ideaalsem on hoida rehve jahedas, alla 15-kraadises ruumis, kus rehvid püsivad kuivana. Parim koht on pime ruum, kuhu ei paista päike, sest UV-kiirgus vähendab rehvi vastupidavust,” täiendab Vianori toodete ja teenuste juht Juha Mustakangas.

 

Rehvihotell lahendab hoiustamisprobleemi

Tänapäeval on üha tavapärasem viia oma rehvid hoiule rehvihotelli, sest see vabastab koduse hoiuruumi muuks tarbeks. Rehvihotell on lihtne lahendus näiteks siis, kui korteriühistu keelab rehvide ladustamise liigse tuleohu tõttu. Lisaks sellele tegelevad rehvihotellis rehvide kontrollimise, pesemise ja vahetamisega oma ala professionaalid.

 

Hoolikalt hoitud kvaliteetrehv peab kasutamisel vastu kuni kuus aastat. Üle kümne aasta tagasi toodetud rehve ei maksa üldse autole alla panna.

 

Tootmisaega saab vaadata rehvile märgitud neljanumbrilise koodi järgi: kaks esimest numbrit näitavad tootmisnädalat ja kaks järgmist tootmisaastat.

 

Kui säilituspaigas on kõik valesti, võib rehvijooks muutuda kasutuskõlbmatuks juba ühe hooaja jooksul.

 

Võimas survepesur võib rehvi vigastada

Talve- ja suverehvide või naast- ja naastudeta rehvide hoiustamissoovitustes ei ole erinevust. Enne rehvide lattu viimist tasub neid pesta ja hoolikalt loputada. Võta soontest välja suuremad kivid ja kontrolli, et rehvide kulumispinnal või külgseintel ei oleks pragusid ega ebanormaalseid paisunud kohti.

 

„Rehve pestes ei tohi survepesuri veejuga viia rehvile lähedale, sest nii võib kumm alusmaterjalist eralduda. Kui rehv taas kasutusele võetakse, võib see puruneda,” märgib Matti Morri.

 

Veendu enne ladustamist, et rehvid oleksid täiesti kuivad. Ladustamispaigas ei tohiks rehvid kokku puutuda õlide, lahustite või muude kemikaalidega. Vajaduse korral võid hankida kaitseks rehvikotid.

 

Rehvid ei tohiks olla suure surve all ja pinges ehk rehvide peale ei tohi kuhjata muid asju.

 

„Kui rehve säilitatakse üksteise peal, lisaksin neisse enne ladustamist veidi rõhku, sest kõige alumine rehv jääb kõva surve alla,” selgitab Morri.

 

Rehvide säilitamine kokkuvõetult:

  • Kontrolli rehvide vanust ja hangi uued vähemalt iga 6-10 aasta tagant
  • Kontrolli kulumispinna seisukorda ja eemalda soontest suuremad kivid
  • Pese rehvid puhtaks ja lase neil enne ladustamist täielikult kuivada
  • Säilita rehve jahedas ja kuivas kohas
  • Kaitse rehve päikesevalguse ja kemikaalide eest
  • Kui sa ei taha kõige eest ise hoolitseda, jäta tööd rehvihotelli professionaalidele

 

Nõuandeid jagasid Nokian Renkaate tehnilise klienditeeninduse juht Matti Morri ning Vianori toodete ja teenuste juht Juha Mustakangas.

Teised postitused

Minu Vianor

*
*
*

Kontrollkood on saadetud numbrile

Kui kontrollkood ekraanil ja telefonis on sama, kinnita toiming telefonis, sisestades Mobiil-ID PIN1 kood.

Minu Vianor

*
*
*
*
*
*
*   
   Luban enda meilile saata Vianori pakkumisi ja uudiskirju